به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، این دستورالعمل از تاریخ تصویب در 14 بهمن 1398 اجرایی شده است و همهی مقررات، دستورالعملها و شیوهنامههای مربوط پیشین لغو شدهاند و بر همین اساس، صدور پروانهها نیز مطابق دستورالعمل ابلاغی انجام خواهد پذیرفت.
دستورالعمل صدور پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی در اجرای بند 16 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آییننامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی و مصوبه شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساماندهی مجوزها، تدوین و ابلاغ شده است.
متقاضیان دریافت پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی از تاریخ اجرای این دستورالعمل به سامانههای الکترونیک e-tablighat.ir یاsso.farhang.gov.ir برای تشکیل پروندهمراجعه نمایند و مجوزهای قبلی نیز تنها تا تاریخ اعتبار درج شده و حداکثر پایان سال 1398 اعتبار خواهند داشت.
دستورالعمل بالا جزو مجوزهای 36 گانه این وزارتخانه در حوزه کسب و کار پذیرفته شده و هدف از تجمیع مجوزها، رعایت حقوق شهروندی و احترامِ فعالان فرهنگ، هنر و رسانه با توجه به سیاستهای کلی نظام اداری برای حذف روشهای غیرضروری و اصلاح فرآیندهای اداری اعلام شده است.
بر همین اساس، دستورالعمل یاد شده مبنای عملکرد کلان برنامه ی پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود و از ابتدای بهمن 98 هیچ پروندهای به شکل غیرالکترونیک تشکیل نخواهد شد و پروندههایی نیز که پیش از تاریخ به صورت غیرالکترونیک ثبت شدهاند و نوبت دارند در اولویت رسیدگی قرار خواهند گرفت.
این دستورالعمل در 9 بند و 14 تبصره تدوین و ابلاغ شده است و مطابق بند 7 در صورت سکوت، ابهام و یا اجمال آن، آییننامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی ملاک عمل خواهد بود.