دومین میزگرد تخصصی که برای بررسی فضای حاکم بر تبلیغات در شرایط
تحریم و اثرات آن در تولیدات و فروش کالا و خدمات برگزار شد، "تسهیل فضای کسب
و کار، بهرهگیری از فرصتهای ایجاد شده در این فضا، تقویت و توسعه برندهای موجود
و توجه به افزایش صادرات کالا و خدمات به کشورهای دیگر" مورد تأکید قرار
گرفت.
دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی میزبان
نمایندگان گروه سرمایهگذاری یک و یک، گلرنگ پخش، تک ماکارون و تلاونگ و کانون
های آگهی و تبلیغاتی ارتباط صنعت، ایران نوین کیش، بادکوبه، آیینه آفتاب، داروگ و
سیته در میزگرد دوم تخصصی تبلیغات بود.
احساناله حجتی مدیرکل دفتر
تبلیغات و اطلاعرسانی در این میزگرد با اشاره به برنامههای این دفتر برای توسعه
ظرفیتهای تبلیغاتی موجود در مسیر رونق تولید و اشتغال، گفت: کمک به افزایش صادرات
کالا از طریق توسعه ظرفیتهای تبلیغاتی شرکتهای داخلی در خارج، تغییر شرایط و
استفاده از رسانههای ارزانتر، انتقال مفاهیم جدید و به روز در این حوزه و تقویت
نقش حمایتی دولت در این عرصه از جمله فعالیتهایی است که در این دوره به آنها
پرداخته می شود.
وی افزود: "خلق فرصت مناسب
برای سرمایهگذاران و صاحبان صنایع داخلی در راستای رشد و توسعه و افزایش کیفیت
کالاهای تولیدی کشور، نقش حمایتی دولت برای تسهیل و تسریع حضور جهانی، تقویت
برندها در داخل و خارج کشور و برطرف کردن برخی محدودیتها در این مسیر برای کاهش
اثرات تحریم ها" از جمله مباحثی بود که نمایندگان شرکتهای حاضر در میزگرد
اعلام کردند.
بر اساس این گزارش "برگزاری این میزگردها
با هدف چابک سازی در تصمیمگیریها و همافزایی بخشهای دولتی، تولیدی و تبلیغاتی
و ایجاد چارچوبها و بسترهای لازم در بخشهای دولتی ذیربط برای انجاهماهنگیهایحمایتی و تشویقی، تأکید بر نقش ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای
تقویت فرهنگ استفاده از برندها و کالا و خدمات داخلی در افکار عمومی" از دیگر
نکات مطرح شده در این جلسه بود.
کارگروه تخصصی تبلیغات زیر مجموعه
کارگروههای تخصصی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی است که با هدف اتخاذ
تدبیرهای لازم برای حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی و تحقق اهداف اشتغالزایی،
اقدامات ضد تحریمی، تقویت اقتصاد ملی و تولید ثروت در این حوزه شروع به کار کرده
است.
منبع: دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی