اخبار

اجرای ضوابط حمایت از محیط زیست در تبلیغات

دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با پیش‌بینی و اجرای ضوابط حمایت و حفاظت از محیط زیست و خاک در تبلیغات شهری و محیطی از فعالیت‌های آسیب زا در این حوزه جلوگیری کرده است.
اجرای ضوابط حمایت از محیط زیست در تبلیغات

احسان‌اله حجتی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با استقبال از ابلاغ قانون حفاظت از خاک توسط ریاست جمهوری برای اجرا گفت: کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور در سال 85 به پیشنهاد این دفتر و تصویب دستورالعمل اجرایی تبلیغات شهری، در این راه گام گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، وی تاکید کرد: از صدور هرگونه مجوز اکران طرح‌های تبلیغاتی که مروج تخریب محیط زیست باشند، خودداری می‌شود و با اشخاصی که این دسته از آگهی‌ها را منتشر کنند نیز برخورد جدی قانونی صورت می‌گیرد.

حجتی افزود: با تعامل و همکاری شورای فرهنگ عمومی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌ها و نهادهای دارای رسانه‌های محیطی، بخشی از تبلیغات شهری محیطی در راه نشر و توسعه فرهنگ و اخلاق عمومی به کار گرفته می‌شود و بسیاری از پیام ها و هنجارهای حفاظت محیط زیست از این راه بازنشر شده و در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی نیز در همین راستا در سال گذشته، نشست تخصصی روزنامه‌نگاری محیط زیست را با هدف بررسی ضرورت‌ها و چالش‌های فعالیت‌های این حوزه به ویژه تبیین چگونگی اطلاع‌رسانی و تبلیغات رسانه‌ای برگزار نمود.

 

منبع: دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی

۹ شهریور ۱۳۹۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید