اخبار

ضرورت مجوز سازمان نظام پزشکی برای تبلیغات سلامت‌محور

نظارت بر تبلیغات سلامت‌محور در رسانه‌های سنتی و مجازی با هدف کاهش چالش‌ها و جلوگیری از تخلفات و بروز مشکلات در نظام سلامت و درمان کشور انجام می‌گیرد.
ضرورت مجوز سازمان نظام پزشکی برای تبلیغات سلامت‌محور

احسان‌اله حجتی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با اشاره به برخی تبلیغات خارج از عرف و هنجارهای اجتماعی در فضای مجازی گفت: مسئولیت قانونی همه‌ی رسانه‌ها اعم از محیطی، چاپی، رادیو و تلویزیون، پایگاه‌ها و سایت‌های اطلاع‌رسانی این است که پس از اطمینان از صدور مجوز لازم برای تبلیغات توسط سازمان نظام پزشکی، نسبت به انتشار آگهی اقدام نمایند.

حجتی درباره همکاری حقوقی و عملیاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سیاست‌گذار و ناظر تبلیغات کشور با دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حوزه تبلیغات گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها، تعامل مناسب و نظام‌مندی با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ایجاد شده تا در چارچوب قوانین و مقررات، دستورالعمل‌های لازم برای شفافیت فعالیت‌های تبلیغاتی و حفظ حقوق شهروندان در این زمینه تدوین و اجرا شود.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی افزود: صدور مجوزهای قانونی تبلیغات پزشکی در فضای مجازی برای شاغلان این حرفه اعم از پزشکان یا مراکز درمانی با توجه به پروانه فعالیت پزشکی و درخواست متقاضیان در چارچوب قوانین و ضوابط مربوط توسط سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هیات‌های انتظامی سازمان نظام پزشکی، دادسرای جرایم پزشکی، مراجع قضایی و پلیس فتا مراجع قانونی رسیدگی و برخورد با تخلفات تبلیغات سلامت و درمان پزشکی هستند.

 

منبع: دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی


۶ شهریور ۱۳۹۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید