متخصصان و استادان تبلیغات کشور 3
شهریور جاری در نشست چهارم کارگروه تخصصی تبلیغات که در محل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی
برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به تبلیغات در شرایط کنونی تحریمها، لزوم
بهرهگیری از توان و ظرفیتهای فکری و عملی ذینفعان تبلیغات را مورد تاکید قرار
دادند.
احساناله حجتی مدیر کل دفتر
تبلیغات و اطلاعرسانی در این نشست، با اشاره به برنامهریزیِ برای برگزاری دومین
میزگرد تخصصی تبلیغات با موضوع "تبلیغات در شرایط تحریم" در آینده نزدیک گفت: برای
برون رفت از فضای ناشی از تحریمها و کمک به رونق تولید و اشتغالزایی، تلاش داریم
تا به شکل نظاممند، همهی ظرفیتهای موجود در حوزه تبلیغات به کار گرفته شود و
امید است با بررسی دقیق چالشها و مسایل در این میزگرد، بتوانیم راه کارهای اجرایی
و عملیاتی مناسبی در این زمینه ارایه نماییم.
بنا بر این گزارش، اعضای کارگروه نیز با تاکید بر
نقش مهم تبلیغات در رونق فضای کسب و کار و تولید، خواستار حضور نمایندگانی از
سیاستگذاران، ناظران و مجریان حوزه تبلیغات به همراه تولیدکنندگان کالاها و
خدمات شدند تا به پشتوانه بهرهگیری از ظرفیتهای نظری و عملی آنها امکان
بررسی، موانع و چالشهای پیش روی صنعت تبلیغات از جمله؛ استانداردهای تولید، کیفیت
کالا و خدمات، ضوابط و مقررات تبلیغاتی، برنامههای تبلیغاتی موسسات و شرکتهای
تولیدی و
استفاده از رسانههای متنوع برای
تبلیغات در فضای تحریمهای اقتصادی فراهم شود.
نسشتهای کارگروه تخصصی تبلیغات با حضور محمود دهقان رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکتهای
تبلیغاتی؛ عبدالحمید انصاری، نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته مرکزی
سازمانهای تبلیغاتی کشور؛ پرویز دَرَگی مدرس دانشگاه و رئیس انجمن متخصصان
بازاریابی؛ حسین خطیبی مدیر کانون تبلیغاتی نور؛ محمود محمدیان، عضو هیأت علمی
دانشگاه علامه طباطبایی و ناصر پاشاپور مدیر کانون تبلیغاتی اشاره هر 2 هفته یک بار به میزبانی
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی برگزار میشود و در راستای سیاستهای دولت، به
بررسی چگونگی کاهش تصدیگری دولتی، واسپاری امور، همافزایی بینبخشیِ نهادها،
آسیبشناسی رشد و توسعه صنعت تبلیغات، تدوین نقشه
راه و همکاریهای مبتنی بر وظایف و تکالیف دولت و بخش خصوصی میپردازد.
منبع: دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی