محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی در این نشست با تاکید بر اهمیت و جایگاه تبلیغات به عنوان فرصتی بزرگ برای تسهیل فضای کسب و کار و مهندسی جریان اقتصادی کشور در حوزه تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات داخلی و کمک به اقتصاد کلان کشور، گفت: ایجاد فکر و ظرفیتهای گفتمانی در این فضا از وظایف کارگروه تخصصی تبلیغات به عنوان اتاق فکر تبلیغات کشور است.
وی، رشد کیفی تبلیغات کشور را لازمهی توسعه جریان اقتصادی دانست و گفت همسو سازی جریان رسانههای کشور با تلاشها و فعالیتهای انجام گرفته در حوزه تبلیغات از سیاستهای معاونت مطبوعاتی برای کمک به رشد اقتصادی و رونق تولید کالا و خدمات داخلی است که در این مسیر میتوان از ظرفیتهای فکری و ابزارهای هر دو عرصه استفاده کرد و هنر استفاده از این ظرفیتها در اختیار هر دو سوی این طیف به عنوان کنشگران و حلقههای واسط ارتباطی دولت و مردم قرار دارد.
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی نیز با تأکید بر لزوم هماهنگی بیشتر و همافزایی بینبخشی در حوزههای مختلف برای کمک به نقش هدایتی و نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی تبلیغات در کشور گفت با سیاستهای جدید معاونت مطبوعاتی و رویکرد اخیر این دفتر، وظایف و مسئولیتهای ذاتی و حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه با قوت بیشتری قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.
حجتی در این نشست با اشاره به پیگیری و انجام برخی فعالیتهای زیرساختی در این حوزه هم چون کمک به شکلگیری تشکلهای تبلیغاتی، ساماندهی تبلیغات فضای مجازی و پالایش ضوابط و مقررات موجود افزود، تدوین نقشه راه با شناسایی چالشها، موانع و آسیبهای این حوزه و ارایه راهکارهای مناسب برای برونرفت از آنها نیز با بهرهگیری از ظرفیت کارگروه تخصصی تبلیغات در دستور کار قرار دارد.
در این نشست همچنین اولویتهای کارگروه تبلیغات برای برگزاری میزگردهای تخصصی با توجه به موضوعات دربردارنده و دغدغههای فعالان و متخصصان این حوزه مانند "دورههای آموزشی فعالان تبلیغات، تاسیس تشکلهای تبلیغاتی، تحریم اقتصادی و فرصت تبلیغات کالاهای داخلی، بررسی آسیبشناسی تعدد مراجع تصمیمگیری در حوزه تبلیغات، مدیریت محتواهای تبلیغات و ..." مورد بررسی قرار گرفت.
منبع: دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی