اخبار

محمد خدادی در نشست سوم کارگروه تخصصی تبلیغات

تبلیغات، فرصت بزرگِ مهندسی جریان اقتصادی

کارگروه تخصصی تبلیغات با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی سومین نشست خود را در 20 مرداد ماه جاری به بررسی مهم‌ترین چالش‌ها و آسیب‌های حوزه تبلیغات اختصاص داد.
تبلیغات، فرصت بزرگِ مهندسی جریان اقتصادی

محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در این نشست با تاکید بر اهمیت و جایگاه تبلیغات به عنوان فرصتی بزرگ برای تسهیل فضای کسب و کار و مهندسی جریان اقتصادی کشور در حوزه تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات داخلی و کمک به اقتصاد کلان کشور، گفت: ایجاد فکر و ظرفیت‎های گفتمانی در این فضا از وظایف کارگروه تخصصی تبلیغات به عنوان اتاق فکر تبلیغات کشور است.

وی، رشد کیفی تبلیغات کشور را لازمه‌ی توسعه جریان اقتصادی دانست و گفت هم‌سو سازی جریان رسانه‌های کشور با تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه تبلیغات از سیاست‌های معاونت مطبوعاتی برای کمک به رشد اقتصادی و رونق تولید کالا و خدمات داخلی است که در این مسیر می‌توان از ظرفیت‌های فکری و ابزارهای هر دو عرصه استفاده کرد و هنر استفاده از این ظرفیت‌ها در اختیار هر دو سوی این طیف به عنوان کنش‌گران و حلقه‌های واسط ارتباطی دولت و مردم قرار دارد.

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز با تأکید بر لزوم هماهنگی بیشتر و هم‌افزایی بین‌بخشی در حوزه‌های مختلف برای کمک به نقش هدایتی و نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی تبلیغات در کشور گفت با سیاست‌های جدید معاونت مطبوعاتی و رویکرد اخیر این دفتر، وظایف و مسئولیت‌های ذاتی و حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه با قوت بیشتری قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

حجتی در این نشست با اشاره به پیگیری و انجام برخی فعالیت‌های زیرساختی در این حوزه هم چون کمک به شکل‌گیری تشکل‌های تبلیغاتی، ساماندهی تبلیغات فضای مجازی و پالایش ضوابط و مقررات موجود افزود، تدوین نقشه راه با شناسایی چالش‌ها، موانع و آسیب‌های این حوزه و ارایه راه‌کارهای مناسب برای برون‌رفت از آن‌ها نیز با بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه تخصصی تبلیغات در دستور کار قرار دارد.

در این نشست هم‌چنین اولویت‏‌های کارگروه تبلیغات برای برگزاری میزگردهای تخصصی با توجه به موضوعات دربردارنده و دغدغه‌های فعالان و متخصصان این حوزه مانند "دوره‌های آموزشی فعالان تبلیغات، تاسیس تشکل‌های تبلیغاتی، تحریم اقتصادی و فرصت تبلیغات کالاهای داخلی، بررسی آسیب‌شناسی تعدد مراجع تصمیم‏‌گیری در حوزه تبلیغات، مدیریت محتواهای تبلیغات و ..." مورد بررسی قرار گرفت.

 

منبع: دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی

۲۲ اَمرداد ۱۳۹۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید