اخبار

میزگرد آسیب‌‌شناسی تبلیغات در فضای مجازی با فعالان کسب و کارهای الکترونیک

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی با دعوت از فعالان پیشرو در حوزه کسب و کارهای دیجیتال، نخستین میزگرد آسیب‌‌شناسی تبلیغات در فضای مجازی را با هدف تبیین ضرورت‌ها، موانع و راه‌کارها در این حوزه، یک شنبه 6 مرداد جاری برگزار کرد.
میزگرد آسیب‌‌شناسی تبلیغات در فضای مجازی با فعالان کسب و کارهای الکترونیک

محمد خدادی در این نشست با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فکری - عملی و خلاقیت‌هایِ بخش خصوصی برای تسهیل فضای کسب و کار در عرصه رسانه‌های دیجیتال، گفت: هدف ما همبستگی و همدلی در عرصه تبلیغات برای پیشبرد اهداف کشور در شرایط فعلی است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  هم چنین با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی تبلیغات کشور، برگزاری این‌گونه نشست‌ ها را در جهت چابک ‌سازی در تصمیم‌گیری ‌ها و هم‌ افزایی با بخش غیردولتی عنوان کرد و گفت: منافع ملی نیازمند نگاه ملی و همراهی همه دستگاه‌ هاست و در شرایط جنگ اقتصادی، حمایت از تولید داخل، وظایف کسب و کارهای نوین را سنگین‌تر می‌کند.

در این نشست که برخی صاحبان سایت ‏های عرضه و فروش کالا، تولیدکنندگان و تبلیغ‏‌کنندگان کالاها، پایه‏‌گذاران ارتباطات، پلت‏ فرم ‏ها و صاحبان کسب‏ و کارهای الکترونیک حضور داشتند «کمبود رسانه ‏های مَجازی مُجاز، نامتناسب بودن رسانه‏ های موجود با نیازهای تبلیغاتی صاحبان برند و کسب‏ و کار و اتلاف بودجه‏‌های تبلیغاتی شرکت‏‌ها، شفاف نبودن هزینه‌‌ها و تعرفه‌‏های تبلیغات در فضای دیجیتال، ناآگاهی عمومی از میزان تأثیر و موفقیت تبلیغات در فضای رسانه‌‏های دیجیتال، نبود چارچوب‌‏ها و الزامات قانونی حمایتی از کسب ‏و کارهای دیجیتال و برخوردهای سلبی در این حوزه، نبود نیازسنجی مناسب از فعالان و دست‏‌اندرکاران این حوزه در تدوین دستورالعمل‌‏ها و آیین‌‏نامه‌‎های مربوط و تعدد نهادها و دستگاه‌‏های تصمیم‌‏گیر برای کسب ‏و کارهای دیجیتال» به عنوان برخی چالش‌های پیشِ روی این حوزه عنوان شد.

هم‌چنین تاکید بر تقویت نقش حمایتی دولت از تبلیغات دیجیتال برای تثبیت، تسهیل و سرعت‌‏بخشی به فعالیت‌های حوزه دیجیتال در کنار شناسایی و به‏‌کارگیری الزامات جدید و اصلاح کارکردهای دولت در عرصه تبلیغات مجازی از جمله اولویت‌های کسب و کارهای نوین عنوان شد.

کارگروه تخصصی تبلیغات زیر مجموعه کارگروه‌های تخصصی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی است که با هدف اتخاذ تدبیرهای لازم برای حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی و تحقق اهداف اشتغال زایی، اقدامات ضد تحریمی، تقویت اقتصاد ملی و تولید ثروت در این حوزه شروع به کار کرده است.

 

منبع: دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی

۷ اَمرداد ۱۳۹۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید