دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح
چهارشنبه 26 تیرماه جاری
میزبان نشست نمایندگان دستگاههای عضو این کمیته بود که به اجماع
بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای فرهنگی برای رفع چالشها و مسایل مرتبط با آسیبهای
اجتماعی از جمله قاچاق تاکید داشتند.
احساناله حجتی
رئیس این کمیته با اشاره به ابتکار عمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای به
کارگیری طرحها و برنامههای فرهنگی نظاممند با هدف اثربخشی فعالیتهای خود،
گفت: ظرفیتهای موجود در حوزههای فرهنگیِ نهادها و سازمانهای دولتی و غیردولتی
مورد استفاده این کمیته قرار خواهد گرفت تا با استفاده از ایدههای مطلوب فرهنگی،
سیاستها و فعالیتهای محتوایی و تبلیغی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در
سطوح مختلف یک دستسازی و نهادینهسازی نماید.
حجتی، همچنین با اشاره به خاستگاه فرهنگی نظام ج.ا.ا، حوزههای
اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه را متاثر از زیرساختهای فرهنگی دانست و افزود:
ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاهها و
نهادهای فرهنگی به موضوع مقابله با قاچاق، نشانگر میزان تاثیر این زیرساختها در
بسترهای متفاوت است و کمیتهی یاد شده، تلاش دارد با استفاده از فرصت موجود و
شناسایی ظرفیتها و زیرساختهای فرهنگی، تدابیر و نقشه راه این حوزه را به منظور
اجرای اثربخشتر برنامهها، بازتعریف کند.
کمیته محتوای فرهنگی و تبلیغاتی کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد
مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز متشکل از: قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب
فرهنگی، وزرات خانههای فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم،
تحقیقات و فناوری، کشور، ورزش و جوانان، سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی
و بسیج مستضعفان، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نیروی انتظامی، شهرداری تهران،
دفتر مشارکتهای مردمی و امور فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کانون
پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
منبع: دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی