اخبار

استفاده گسترده از پوش‌نوتیفیکیشن

گزارش پیشِ رو گزارش «نجوا» از آمار سرویس پوش‌نوتیفیکیشن و استفاده کاربران از این سرویس در دوران کرونا است. تحلیل آمار پوش نوتیفیکیشن‌‌های ارسالی از طریق نجوا با موضوع کرونا، میزان تاثیرگذاری این سرویس بر آگاهی‌بخشی و یاری‌رسانی در بازه زمانی اپیدمی مورد بررسی قرار می‌دهد. برخی وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین تلاش کرده‌اند با ابزارهای مختلف به مردم و دولت کمک کنند. یکی از این ابزارها «پوش نوتیفیکیشن» است. افزایش استفاده از اینترنت در روزهای خانه‌نشینی سبب شد ارسال پوش نوتیفیکیشن با موضوع کرونا مورد توجه ویژه‌ای قرارگیرد. وب‌سایت‌ها با ارسال محتواهای متناسب، بخشی از وظیفه اجتماعی خود را به‌عنوان بازوی خدماتی و رسانه‌ای جامعه تحقق بخشیدند.در همین راستا، پیام‌های قدردانی از کادر درمانی و نیروهای خدماتی مردم را نیز در شبکه‌های اجتماعی با خود همراه کرد. ارسال اخبار موثق و دستورالعمل‌های بهداشتی و پزشکی نیز بخشی از محتوای ارسال‌شده در این دوران را به خود اختصاص داد. بخش دیگر، اطلاع‌رسانی خدمات ویژه‌ کسب‌وکارها برای تسهیل شرایط و رفع نیازهای کاربران بوده است.

اطلاعات کلی گزارش

نجوا 1

در این گزارش آمار پوش نوتیفیکیشن‌های مربوط به کرونا از طریق استفاده از کلمات مرتبط در عنوان، متن یا آدرس صفحه فرود در بازه زمانی اول بهمن ۹۸ تا ۳۱ فروردین ۹۹ مطالعه شده‌اند.

کلمات کلیدی مرتبط شامل موارد جدول زیر است:

نجوا 2

بیشترین کلمات مورد استفاده در نوتیفیکیشن‌های بازه مورد نظر

نجوا 3

تغییرات آمار ارسال پوش نوتیفیکیشن‌های مربوط به کرونا میزان 

 اخبار منتشر شده و پوش نوتیفیکیشن‌های مرتبط با کرونا از اوایل بهمن روند رشد را آغاز کرده و در دهه فجر کاهش یافته است. از اوایل اسفند تا عید نوروز به استثنای روزهای تعطیل،‌ نرخ صعودی تشدید شده و بیشترین تعداد ارسال نوتیفیکیشن مربوط به اواسط اسفند ۹۸ بوده است.

 

نجوا 4

بیشترین میزان ارسال پوش نوتیفیکیشن کرونا در روز نیز مربوط به اواسط اسفند است که در یک روز بیش از ۳۰ میلیون ارسال موفق انجام شده است. این آمار در روزهای پیش از عید نوروز حدود ۲۵ درصد کل نوتیفیکیشن‌های ارسالی را به خود اختصاص داده است. در روزهای آغاز سال نو آمار ارسال کاهش پیدا کرده و سپس مجددا افزایش یافته است.

نجوا 5

تغییرات آمار کلیک پوش نوتیفیکیشن‌های مربوط به کرونا

نرخ کلیک بر نوتیفیکیشن‌های deliver شده (CTR) در مورد پوش نوتیفیکیشن‌های کرونا در مقایسه با سایر نوتیفیکیشن‌ها به طور متوسط ۵۵ درصد بیشتر است.

نجوا 6

نمودار CTR ساعتی در نجوا برای نوتیفیکیشن‌های مرتبط و غیرمرتبط با کرونا

نجوا 7

توزیع جغرافیایی کلیک‌ روی پوش نوتیفیکیشن‌های کرونا

توزیع جغرافیایی کلیک‌ها نشان می‌دهد سرویس پوش نوتیفیکیشن نجوا توانسته است به چه بخش هایی از ایران در راستای دریافت اخبار و کسب آگاهی‌های بیشتر کمک کند.

نجوا نقشه

تغییرات ترافیک اینترنت و نرخ عضوگیری

نمودار عضوگیری ماهانه نجوا نشان میدهد نرخ عضویت کاربران در سرویس پوش‌ نوتیفیکیشن رشد ۳۰ درصدی نسبت به بهمن ماه را تجربه کرده است. از عوامل این افزایش در ماه فروردین می‌توان به افزایش میزان مصرف اینترنت توسط کاربران در دوران خانه نشینی و استفاده از محتوای متناسب و مفید برای کاربر توسط وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. عواملی که در کنار هم باعث اقبال قابل توجه کاربران به این شیوه اطلاع‌رسانی شده است.

نجوا 8

نمونه نوتیفیکیشن‌های مناسب ارسال‌شده با موضوع کرونا

در مجموع نوتیفیکیشن‌های ارسال‌شده در موضوع کرونا گستره‌ای از توصیه‌های پزشکی و بهداشتی تا اخبار سیاسی و اقتصادی حول اپیدمی را در برمی‌گیرد. آمار پوش‌نوتیفیکیشن‌های ارسال شده در مواردی که پیام‌ها متناسب با وضعیت روز بوده است، (اخبار مربوط به قرنطینه شهرها، آمار و ارقام مربوط به بیماری کرونا و توصیه‌های پزشکی) نرخ بازخورد بهتری مشاهده شده است.

نجوا 9

 

منبع: نجوا بلاگ

 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
نجوا بلاگ |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید