بنا به
گزارش دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، با توجه به گزارش برخی فعالیتهای خلاف عرف و
قوانین تبلیغاتی در فضای مجازی، بیاطلاعی ذینفعان از ضوابط و مقررات مربوط و نقش
نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قوانین و مقررات چگونگی فعالیتهای تبلیغاتی
در فضای مجازی و پیامرسانها برای این فعالان یادآوری شد.
بر این
اساس، علاوه بر مشاوره کارشناسی غیرحضوری، چکیده قوانین و مقررات مربوط را نیز برای
140 شرکت تولیدی، خدماتی داخلی یا نمایندگان نشانهای خارجی فعال در کشور، کانونهای
آگهی و تبلیغاتی تولید کننده و منتشر کننده محصولات تبلیغاتی و شرکتهای فعال در تولید
و توزیع محتوای تبلیغاتی فضای مجازی ارسال و رونوشت آن نیز با هدف اطلاع و اقدام
مورد نیاز به ادارههای کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی تحویل شده است.
قوانین و مقررات را اینجا مشاهده کنید.