تولید محتوا در همه شبکههای مجازی نیز همینگونه است! اگر برای صفحه مرتبط با کسب و کار خود نیاز به تصویر، فیلم و متون تبلیغاتی یا غیرتبلیغاتی دارید با هدف اینکه مخاطبان خود را راضی نگه دارید به این معنا است که شما به تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی خود نیاز دارید. تولید محتوا به هر نحوی که باشد باعث ایجاد ارتباط بین شما و مخاطبان شما میشود و ارزش محتوا امروز به قدری زیاد شده که بازاریابی محتوا Content marketing، یکی از اصلیترین رکنهای بازاریابی برای هر کسب و کار است.
چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟
محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شده است. هر چند دوری کردن از آن دشوار شده اما آن چه مهم است هدف افراد از انجام آن است؟ محتوا آگاه ایجاد میکند، به سؤالات پاسخ میدهد، سرگرم میکند، باعث تفریح میشود، در تصمیمگیری راهنمایی میکند و ….
محتوا به شما کمک میکند، مشتریها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین میتوانید بازدیدکنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید و در نهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. بهتر است بگوییم اگر محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند.
آیا مخاطب میخواهید یا خیر؟
دست به کار شوید و خود را برای تولید یک محتوای باکیفیت قوی کنید. هدف شما از جذب مخاطب هر چه باشد، این که میخواهید خدمات و کالای خود را تبلیغ کنید یا اندیشه خود را نشر دهید، تفاوتی ندارد. در هر صورت باید مخاطب را به سایت خود جذب و کاری کنید تا با اکراه آن را ترک کند، در این صورت هدف شما محقق خواهد شد. این دقیقا همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای دنیا برایش نقشه کشیدهاند و همواره در مسیرش حرکت میکنند.
انواع تولید محتوا
محتوای متنی
همواره محتوای متنی توانسته بیشترین اعتماد مخاطب را جلب کند. به همین دلیل، مقالات پژوهشی در قالب نوشتار منتشر میشوند. یا در بین مجموعههایی که هم کتاب و هم فیلم آنها موجود است، کتابشان بیشتر جنبه یادگیری و فیلم بیشتر جنبه سرگرمی را به خود میگیرد و بهطور کلی نوشته حس اعتماد در ما برمیانگیزد.
محتوای صوتی
صوت و انواع جلوههای صوتی در بازاریابی محتوا میتواند تأثیر مضاعفی نسبت به قالب متنی داشته باشد و به همین دلیل در سالهای طلایی رادیو، بسیاری از محتواهای صوتی از جمله کمدی، درام، کنسرتهای موسیقی کلاسیک، اخبار و گزارشهای برای میلیونها نفر پخششده است.
محتوای ویدئویی
به تازگی، یکی از روندهای قابلتوجه در رسانههای دیجیتال، تأکید بر تولید محتوای ویدئویی بوده است و محققان معتقدند که تغییر رویه به استفاده از محتوای ویدئویی به دلیل تغییر عادات رسانه است و این مساله که مردم کمتر به تمایل خواندن کلمات دارند در این تغییر رویه بیتأثیر نیست.
مدیران بازاریابی محتوا بهخوبی میدانند که با چارچوبهای مشخصشده، بهترین موضوع برای تولید محتواهای ویدئویی، تهیه فیلمهای آموزشی، مصاحبههای مسئولان، فیلمهای بدون تاریخ انقضا همچون تهیه غذا و … و ویدئوهای تبلیغاتی است.
محتوای تصویری
بازاریابی بر اساس محتواهای دیداری یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال است و استفاده روزافزون از رسانههای اجتماعی دیداری مانند فیسبوک، توییتر، لینک دین، پینترنست، اینستاگرام و … موجب شده تا صاحبان کسب و کار و بازاریابان دیجیتال آنلاین از این نوع محتوا استفاده فراوانی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند.
از عوامل موفقیت محتواهای تصویری، این است که این نوع محتواها توجهها را به خود جلب میکند و فرآیند تولید آن سادهتر بوده و یکنواختی محتواهای متنی را نیز ندارد. آمارها نشان میدهد که محتواهای دیداری۹۳ درصد ارتباطات انسانی را تشکیل داده است.
منبع: ایسنـا