اخبار

نگاهی به تبلیغات تجاری متمرکز بر زنان در شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی‌زبان

 

دکتر عبدالله بیچرانلو

دکتر سیده راضیه یاسینی

 

چکیده

در این مقاله ضمن بررسی اجمالی کارکردها و تأثیرات اقتصادی و تجاری شبکه‌های ماهواره‌ای، اهمیت توجه به این شبکه‌ها از منظر تأثیر آنها بر سبک زندگی ایرانیان مورد توجه قرار گرفته است. مقاله پیشِ رو با تمرکز بر رویکرد شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی‌زبان به بررسی تبلیغات تجاری، سبک زندگی و مصرف ترویج شده در این تبلیغات پرداخته است.

به منظور بررسی آگهی‌های تجاری شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای، 10 نمونه آگهی تجاری منتخب این شبکه‌ها از جهت هدف قرار دادن مخاطب زن، تحلیل محتوای کیفی شده‌اند. تمرکز بر مصرف بیشتر، بهره‌گیری از اغوا و ویژگی‌های جنسی زنانه از مهم‌ترین تاکتیک‌های استفاده شده در این آگهی‌ها برای ترغیب مخاطب به خرید و مصرف بوده است.

کلید واژگان: تلویزیون، شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای، آگهی تجاری، زن و مصرف.

 

👇دانلود کنید👇

۱۱ شهریور ۱۳۹۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید