رپورتاژ آگهی چیست؟
با استفاده از جادوی تبلیغات صحیح و معرفی محصول به شیوه های جذاب فروش محصولات کسب و کار شما بیشتر خواهد شد. یکی از روش های بسیار موثر در معرفی خدمات در کسب و کارها آگهیهای رپورتاژهای خبری هستند. رپورتاژ آگهی در واقع یک متن خبری تبلیغاتی است که کسب و کار شما را به دیگران معرفی می کند. تهیه و تنظیم یک رپورتاژ آگهی حرفهای می تواند پیام شما را بهتر به مخاطبان مورد نظر برساند. و ویژگیهای منحصر به فرد محصولات و خدمات شما را به جامعه هدف معرفی کند.

برای نگارش یک رپورتاژ آگهی چه چیزهایی باید بدانم؟
رعایت اصول زیر میتواند به آگهی شما قدرت زیادی ببخشد:
تیترهای جذاب: تیتر باید در یک نگاه مخاطبان شما را به باز کردن آگهی شما ترغیب کند.
استفاده از محتواهخای چندرسانهای: گاهی یک تصویر میواند دهها نکته را به مخاطبان شما برساند. پس از قدرت تصاویر غافل نشوید.
کوتاه بنویسید: مخاطبان دوست دارند پیام شما را در سریعترین حالت با و کوتاهترین جملات دریافت کنند، بنابراین هیچگاه از مطالب طولانی استفاده نکنید.
کلمات کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی و تکرار آنها در متن آگهی به بهبود سئوی سایت شما کمک میکند. علاوه بر این مخاطب شما به راحتی موضوع مورد نظر شما را دریافت میکند.
انتشار رپورتاژآگهیهای رایگان
برخی از سایتها رپورتاژ خبری کسب و کارها را بدون دریافت هزینه منتشر میکنند. برخی نیز قوانینی دارند و صاحبان کسب و کار برای انتشار بکلینک رایگان ملزم به رعایت این قوانین هستند. برای نمونه:
محتوای آگهی باید منحصر به فرد باشد (مطالب کپی شده پذیرفته نمیشود)
متن آگهی بیش از ۳۰۰ کلمه داشته باشد.
از درج برچسبهای بیمورد خودداری شود.
محدودیت در تعداد لینکها ( هر رپورتاژآگهی تنها به یک سایت لینک میدهد.)

انتخاب سایتهای مناسب رپورتاژ آگهی
برای انتخاب یک سایت مناسب رپورتاژخبری باید به 4 مولفه زیر توجه کرد:
رتبه الکسا: در سایت الکسا میتوانید رده بندی تمام سایتهای موجود در جهان را پیدا کنید. هرچه سایت انتخابی شما جایگاه بهتری در ردهبندی الکسا داشته باشد، امکان دیده شدن آگهی شما بالاتر خواهد رفت و خواهید توانست به مخاطبان بیشتری از سراسر کشور دعوت نامه بازدید از کسب و کارت خود بفرستید.
موضوع سایت: اگر میخواهید سئو سایت شما بهبود یابد، توصیه میشود وبسایتهای خبری و تفریحی را برای انتشار آگهی خود انتخاب کنید اما اگر به دنبال بازاریابی و معرفی محصولات خود هستید، به دنبال سایتهایی بروید که آگهی شما را تا چند ساعت در صفحه اصلی سایت خود حفظ میکنند. پس با توجه به هدفتان، سایت انتخاب کنید.
دامین اتوریتی: سایت MOZ به شما میگوید اعتبار و شهرت سایت انتخابی شما چقدر است. MOZ سایتها را از نظر اعتبار و قدرت رتبهبندی میکند و به هر سایت رتبهای بین صفر تا ۱۰۰ اختصاص میدهد. قبل از خرید رپورتاژ خبری حتما اعتبار سایت انتخابی خود را بررسی کنید.
سن دامنه سایت: توجه به سن دامنه سایت برای بکلینک گرفتن یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. هرچه سن دامنه سایت بیشتر باشد، میزان فعالیت سایت مورد نظر و به طبع مخاطبان آن نیز بیشتر است.
مزایای استفاده از آگهیها به روش رپورتاژ خبری
انتشار رپورتاژآگهی در سایت های پربازدید می تواند کسب و کار شما را به مشتریان بیشتری معرفی کند. علاوه بر آن تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو سایت شما میگذارد و موتورهای جستجو را بیشتر از پیش برای انتخاب سایت شما ترغیب می کند. برخی دیگر از مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی عبارتند از:
شناخته شدن برند و دیده شدن کسب و کار شما: تمامی اقشار می توانند مخاطب سایت های پربازدید باشند. شما با انتشار رپورتاژ آگهی خود در یک سایت پربازدید، شبکه اجتماعی مناسب و یا رسانه های مکتوب پرمخاطب، کسب و کار خود را در معرض دید تعداد افراد بیشتری قرار می دهید. بنابراین شانس دیده شدن کسب و کارتان در میان جامعه هدف شما بیشتر می شود.
هزینه مناسبتر: هرچه آگهی شما حاوی محتوای جذابتری باشد، رسانه های بیشتری برای انتشار پیام شما ترغیب خواهند شد. در نتیجه با صرف یک هزینه معقول می توانید پیام خود را به گوش جامعه هدف خود برسانید. علاوه بر این درج رپورتاژ آگهی نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی هزینه مناسب تری دارد.
افزایش اعتبار کسب و کار و برند: اگر انتشار آگهی تبلیغاتی شما در کانال های توزیع محتوا در مدت زمان طولانی تداوم داشته باشد، اعتبار کسب و کار و برند شما نیز بیشتر خواهد شد.
بهبود سئوی سایت: بهبود سئو و رتبه بندی سایت شما در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل یکی دیگر از مزایای استفاده از رپورتاژ خبری است. در واقع شما با لینک دادن به کلمات کلیدی مورد نظر خود، شانس انتخاب خود را در نتایج موتورهای جستجو بالاتر می برید.
رپورتاژ خبری کوچک و بزرگ نمی شناسد!
یکی از بزرگترین مزیت های رپورتاژ خبری انتشار همگانی پیام شماست. رپورتاژ خبری به اندازه کسب و کار شما نگاه نمی کند. تمامی صاحبان کسب و کار می توانند در یک بستر مشابه خدمات خود را معرفی کنند و محصولاتشان را به فروش برسانند. رپورتاژ خبری به کسب و کار های کوچک، بزرگ و با اهداف متفاوت یک فرصت یکسان برای دیده شدن هدیه می کند. پس با انتشار محتوای قدرتمند به رونق کسب و کار خود سرعت ببخشید.
منبع: انتخـاب