اخبار

بازاریابی ایمیلی و تاکتیک های آن

یکی از قدیمی ترین و البته تاثیرگذارترین روش های بازاریابی آنلاین، ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) است.
 ایمیل مارکتینگ چیست؟
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که در بازاریابی محتوا می تواند نقش بسزایی داشته باشد. با استفاده از بازاریابی ایمیلی می توانید در کنار حفظ رضایت مشتری های قدیمی، مشتری یا مخاطب جدید جذب کنید.

این روش بازاریابی با هدف ایجاد وفاداری مشتریان به کسب و کارها، می تواند عاملی مهم و موثر در فروش کالا و خدمات به مشتریان باشد. در این روش بازاریابی دیجیتال، ابتدا لازم است که ایمیل کاربران سایت را دریافت کنید و پس از آن با استفاده از سرویس های ارسال ایمیل انبوه، پیام هایی با محتواهای هدفمند را برای کاربران ارسال کنید.

۲

لازم است این روش بازاریابی دیجیتال به درستی و از روی برنامه ریزی دقیق انجام شود. اگر اصولی و درست برنامه ریزی شود، موجب رونق کسب و کار شما و افزایش فروش خواهد شد، در غیر این صورت موجب از دست رفتن مشتریان و مخاطبان می شود.

آیا ایمیل مارکتینگ با تبلیغات ایمیلی یکی است؟!

برخی افراد به اشتباه بازاریابی ایمیلی را با تبلیغات ایمیلی یکی می دانند. اما باید دقت داشته باشیم که Email Marketing بسیار گسترده تر از تبلیغات ایمیلی است.

تبلیغات ایمیلی به معنی ارسال یک پیام تبلیغاتی مشخص از طریق ایمیل برای افراد زیادی است، اما ایمیل مارکتینگ به معنی ارتباط بلندمدت با مشتریان و افراد علاقه مند به کسب و کار شماست. به زبانی ساده تر می توان گفت که روش بازاریابی با ایمیل به معنای بهتر کردن رابطه با مشتری به استفاده از ارسال ایمیل است.

مزایای استفاده از بازاریابی ایمیلی

این روش بازاریابی بسیار ارزان تر و سریع تر از سایر تاکتیک ها است و بازگشت سرمایه قابل توجهی دارد. از دیگر مزایا می توان به انعطاف پذیری بالا اشاره کرد. شما می توانید انواع محتوا اعم از متن، عکس، ویدیو، لینک و فایل را برای مخاطبان هدف خود ارسال کنید.

۳

بازاریابان ایمیلی می توانند به صورت شخصی پیغامی هدفمند را برای افراد مختلف بفرستند. برای مثال اگر شخصی برند خاصی از کفش و یا کیف را قبلا خریداری کرده، بازاریاب می تواند ایمیلی حاوی بن خرید این برند خاص را به صورت شخصی برای این شخص بفرستد.

از دیگر مزیت ها می توان به تحلیل رفتار مشتری، انتقال مستقیم پیام، هدف گیری هدفمند مشتری، بستر آزمایش محتوا و ... اشاره کرد.

چرا بازاریابی ایمیلی؟

یکی از مهمترین نکات در حوزه بازاریابی توسط ارسال ایمیل می توان به تعیین هدف اشاره کرد. ابتدا لازم است بدانید که برای چه می خواهید از این روش بازاریابی استفاده کنید. آیا محصولی دارید و می خواهیم آن را به فروش برسانید؟ آیا سایت خبری دارید و می خواهید از این طریق برند سازی کنید؟

پس از تعیین هدف لازم است برنامه ریزی زمانی مناسبی را در نظر بگیرید. در این برنامه ریزی لازم است زمان ارسال ایمیل ها و نوع محتوای آن ها را به صورت کاملا هدفمند تعیین کنید.

روش های ایمیل مارکتینگ

برای ایجاد برندسازی، تبلیغات، فروش در سایت و وفادری کاربران می توانید از بازاریابی آنلاین ایمیلی بهره بگیرید. با استفاده از بازاریابی ایمیلی می توانید با ارسال ایمیل های منظم، کاربر را به سایت علاقه مند کنید.

برای ایجاد برندسازی نیز می توانید محصولات خود را به همراه ویژگی های برند برای مشتریان ارسال کنید. برای تبلیغات هم لازم است به کاربری که به موضوع شما علاقه دارد، محصولات خود را به همراه لینک ارسال کنید تا بتواند بیشتر با محصولات شما آشنا شود.

در قسمت فروش که یکی از مهمترین بخش بازاریابی ایمیلی است باید کاملا هوشمندانه و به صورت برنامه ریزی شده عمل کنید. اول اینکه لازم است محصولات پیشنهادی و همچنین زمان ارسال ایمیل را مشخص کنید.

از دیگر نکاتی که در قسمت بازاریابی فروش بسیار مهم است استفاده از طرح هایی همچون بن و یا کد تخفیف است که کاربران را ترغیب به خرید خواهد کرد.

۴

چگونه میتوانید فهرست ایمیل ها از کاربران داشته باشید؟

در روش بازاریابی ایمیلی، برای ایجاد ارتباط با کاربران علاقه مند به سایت شما و ایجاد رضایتمندی آن ها، لازم است لیستی از ایمیل کاربران در اختیار داشته باشید. می توان از روش های مختلف ایمیل کاربران را دریافت کرد. یکی از روش های دریافت ایمیل کاربران استفاده از خبرنامه سایت  های خدمات رسان است. شما می توانید با درست کردن فرم های خبرنامه از کاربران درخواست کنید که ایمیل خود را برای آگاهی از خبرها و رویدادهای سایت وارد کنند.

منبع: ایسنا

۱۲ مهر ۱۳۹۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید