اخبار

مقایسه‌ تبلیغات تلویزیونی فروردین و اردی‌بهشت ۹۸ با ۹۹

تبلیغات تلویزیونی روزهای پرهیاهویی را در ۲ ماه نخست امسال داشته است. گزارش‌ ها نشان می‌دهند، تعداد برندهای فعال تبلیغاتی در ماه‌های فروردین ۱۲۸، اردیبهشت ۱۵۶ و در کل ۲ ماه ۱۹۰ برند بوده است. بنا بر این پژوهش، ۱۰۰ برند پُرتبلیغ در ۲ ماهه اول سال ۹۹، توانسته‌اند ۹۵% سهم تعداد تبلیغات، ۹۳% از زمان و ۹۲% از ارزش ریالیِ مجموعِ تبلیغات تلویزیونی را به خود اختصاص دهند. در این میان، متوسط تعداد آگهی روزانه برای هر برند ۳۷ آگهی با متوسط زمان روزانه ۱,۱۴۲ ثانیه بوده است.

افزایش ۳۰ درصدی تبلیغات

تبلیغات تلویزیونی در ۲ ماه نخست سال ۹۹ با مجموع ۱۲۱,۵۱۱ آگهی با زمان ۳,۷۹۰,۰۲۸ ثانیه، در شبکه‌های ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، خبر، آی‌فیلم و نمایش انجام شده است. بررسی تبلیغات دو ماهه اول سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ در همین بازه زمانی ، ۳۰% افزایش تعداد آگهی را نشان میدهد. همچنین گروه محصولی موادغذایی و نوشیدنی با مجموع ۶۴,۹۹۸ آگهی، ۵۳% سهم از تعداد، ۵۷% سهم از ارزش تعرفه‌ای و ۴۳% سهم از زمان تبلیغات فروردین و اردیبهشت ماه را از آن خود کرده است.

بیشترین تبلیغات تلویزیونی

فعالیت تبلیغاتی ۱۰۰ برند پُرتبلیغ، مربوط به ۸۱ شرکت است که تولیدی‌ها با ۴ برند و گروه‌های آموزشی، صنایع سلولزی و غذایی و ... با ۳ برند فعال در میان ۱۰۰ برند پُرتبلیغ در بازه زمانی یادشده حضور داشته‌اند. هم‌چنین، مقایسه‌ی فعالیت برندها در بازه زمانی مورد بررسی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، ۱۲ برند از میان ۱۰۰ برند پُرتبلیغ امسال با ۵% سهم از مجموع تبلیغات، در سال ۹۸ تبلیغات تلویزیونی نداشته‌اند.

تنوع در آگهی‌های تلویزیونی

یکی از برندهای خوراکی پُرمشتری با تمرکز بر فرآورده های مانند بستنی، پنیر، دوغ، شیر، ماست همراه با سبد محصولات، بیشترین تنوع را در آگهی‌های تلویزیونی داشته است. بر همین اساس، پررنگ‌ترین تبلیغات این برند را در  ۲ ماه اول سال ۹۹ کمپین جشنواره و قرعه‌کشی به خود اختصاص است. از لحاظ تنوع آگهی‌های تلویزیونی نیز در بازه زمانی مورد بررسی ۳ برند خوراکی و آشامیدنی پُرتبلیغ به ترتیب با ۲۱، ۲۰ و ۱۹ تیزر متفاوت، بیشترین تنوع را داشته‌اند. این دسته از برندها اغلب در رقابت با یکدیگر از کمپین جشنواره و قرعه کشی در تبلیغات خود استفاده کرده‌اند.

متوسط طول آگهی‌ها

بلند‌ترین آگهی‌های ۲ ماه اول سال با متوسط زمان ۱۱۳، ۹۹ و ۷۹ ثانیه بوده است. هم‌چنین کوتاه‌ترین میانگین زمانی نیز ۶ ثانیه زمان داشته که تنها از نشان آگهی در تبلیغات خود استفاده است.

 

منبع: پژوهش بازار و رسانه امروز emrc

۱۵ مهر ۱۳۹۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید