تولید محتوای اینستاگرام چیست؟
با توجه به استقبال گسترده کاربران از برنامه اینستاگرام، این رسانه اجتماعی علاوه بر ابعاد سرگرمی و رسانه ای، ابعاد اقتصادی و شغلی نیز پیدا کرده است. برای اینکه کسب و کار شما بتواند در اینستاگرام رونق پیدا کند، لازم است به برخی از موارد از جمله تولید محتوای اینستاگرام توجه کنید.
به تولید عکس، ویدئو، صوت و یا متن که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده برای اینستاگرام طراحی می شود، تولید محتوای اینستاگرام گفته می شود.
تولید محتوای مناسب و ارزشمند، نه تنها موجب جذب کاربران بیشتر می شود، بلکه سبب گسترش کسب و کار نیز خواهد شد. کارشناسان و متخصصان طراحی پست و استوری و همچنین طراحی محتوای اینستاگرام، می توانند در این راه، یاری رسان شما باشند.
چگونه مطالب با کیفیت و جذاب تولید کنیم؟
در تولید محتوای اینستاگرام ابتدا لازم است مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. برای تولید محتوای بهتر لازم است حتما به سن و جنسیت مخاطبان خود دقت کنید. اینکه مخاطبان هدف در چه منطقه ای زندگی می کنند و به چه چیزهایی علاقه دارند بسیار حائز اهمیت است.
اولین و ساده ترین نوع محتوای اینستاگرام، استفاده از متن های جذاب و با کیفیت است. در نوشتن متن می توان برند و خدمات خود را معرفی کنید و یا اینکه برخی از ویژگی های محصولات خود را نام ببرید. محتوای تصویری، از دیگر روش های طراحی پست و استوری است. استفاده از عکس های مناسب، خلاقیتی انکار ناشدنی در تولید محتوای اینستاگرام است.
برای تولید محتوای تصویری باید حتما به تعادل و کنتراست رنگها، زمینه عکس ها و کادربندی و سایر نکات عکاسی تبلیغاتی توجه کنید. ترجیحاً از گذاشتن عکسهای شلوغ پرهیز کنید، عکس هایی که خیلی شلوغ هستند برای مخاطبان گیج کننده هستند و تاثیر خوبی روی بیننده ندارند.
افزودن افکت، برش تصاویر و ویدیوها، افزودن متن به تصاویر، افزودن ایموجی ها و شکلک های معروف شبکه های اجتماعی به تصاویر و چرخاندن و تغییر اندازه عکس از قابلیت های اپلیکین اینستاگرام است که در تولید عکسها و محتوای با کیفیت در طراحی محتوای اینستاگرام مناسب به شما کمک خواهند کرد.
یکی دیگر از راههای طراحی پست و استوری برای معرفی خدمات و تبلیغات انواع برندها، استفاده از موشن گرافیک و محتوای ویدئویی است. شاید هزینه این روش، نسبت به روش های دیگر کمی بالاتر باشد، اما سرعت و قدرت اثربخشی آن به همان اندازه بالاتر است.

تاکتیکهای افزایش لایک و فالوور
برای افزایش محبوبیت و بیشتر دیده شدن شما در اینستاگرام، لازم است تعداد فالورهای خود را بالا ببرید تا کسب کار شما بیشتر رونق پیدا کند و بیشتر سود کنید. با استفاده از تاکتیکهای زیر، می توانید به سادگی تعداد لایک و فالور را در صفحه اینستاگرام کسب و کارتان افزایش دهید.
اولین تاکتیک استفاده از هشتک گذاری حرفه ای برای جذب بیشتر مخاطب می باشد. لازم است برای هر پست تعدادی مشخص و محدودی هشتک مرتبط در نظر بگیرید.
دومین تاکیتیک استفاده از تصاویر با سایز مناسب است. عرض و طول استاندارد عکس برای اینستاگرام حداقل ۱۰۸۰×۱۰۸۰ پیکسل می باشد. نوشتن محتوای مناسب در زیر پست ها از دیگر تاکتیکهای بالابردن مخاطب در اینستاگرام است.
درست است که اینستاگرام شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو است، اما از تاثیر جادویی نوشتهها در زیر پست ها غافل نشوید. لازم است کپشنهای منحصر به فرد و ترغیب کننده بنویسید. مثلا از مخاطبان سوال بپرسید و یا اینکه از مخاطب بخواهید نظرات خود را در پینوشتها بنویسد.
ارسال پست در زمان مناسب از تاکتیکهای دیگر جذب مخاطب در اینستاگرام است. لازم است که پستها در زمان هایی که بیشتر دیده می شوند، ارسال شوند. معمولا در ساعت ۸ تا ۹ صبح، روزهای غیرکاری، ۹ شب و ... پست های ارسال شده بیشترین مخاطب را دارند. البته لازم است که حتما زمان مناسب را با استفاده از آزمون و خطا برای صفحه اینستاگرام خود پیدا کنید.
از دیگر تاکتیکها می توان به برگزاری مسابقات و آزمونهای هیجان انگیز، انتشار ویدئوهای جذاب و به یادماندنی، گذاشتن تصاویر بنری یا پازلی، استفاده از تم و یا فیلتر خاص برای تصاویر، لینک دادن به دیگر شبکههای اجتماعی و فالو کردن افراد متخصص در حوزهی کاری اشاره کرد.

استفاده از استوری های جذاب در تولید محتوای اینستاگرام
علاوه بر گذاشتن پست، یکی دیگر از روش های تولید محتوای اینستاگرام، گذاشتن استوریهای جذاب و تاثیرگذار است. کاربران با اولین نگاه به اینستاگرام متوجه استوریها می شوند، با این وجود استفاده از استوریهای جذاب میتواند موثر باشد. کسانی که زیاد حوصله ندارند و زمان کمتری را در اینستاگرام صرف میکنند، با اولین نگاه استوری شما را میبینند.
منبع: ایسنـا