اخبار

پایش تبلیغات شبکه‏‌های ماهواره‏‌ای فارسی‌‏زبان در سال‌های 98 و 99

دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، گزارش تطبیقی پایش تبلیغات شبکه‏‌های ماهواره‏‌ای فارسی‌‏زبان در 6 ماه نخست98- 99 را منتشر کرد.
پایش تبلیغات شبکه‏‌های ماهواره‏‌ای فارسی‌‏زبان در سال‌های 98 و 99

 

بنا بر گزارش این دفتر، تعـداد شبکه‏‌های ماهـواره‏ای فارسـی‏‌زبان در سال 99 به نسبت سال 98 بیش از 33 درصد و آگهی‌ها نیز بیش از 21 درصد افزایش یافته اما میانگین افزایش سهم شبکه‌ها از آگهـی‌ها تنها با یک درصـد افزایش به 10/8 آگهی برای هر شبکه رسیده است.

این گزارش می افزاید: آگهی شبکه‌ها در 6 ماهه نخست سال جاری  21 درصد و آگهی‌‏های بدون شماره تماس حدود  80 درصد نسبت به دوره مشابه سال 98 افزایش یافته است. بیشترین تعداد آگهی‌ها در نوع برقراری ارتباط با مخاطب، همانند سال گذشته، آگهی‏‌های شماره‏‌دار و به میزان زیادی مربوط  به آگهی‌های "پیامکی" است. آگهی‏‌های گروه " شبکه‏‌های اجتماعی " نسبت به سال 1398 حدود 14/7 درصد کاهش اما آگهی‏‌های تلفنی 44/3 درصد افزایش نشان می‌دهند.

 

 

تطبیقی 2

 

بر همین اساس، بیشترین سهم آگهی از لحاظ موضوعی به آگهی‏‌های حوزه سلامت و پس از آن گروه خدمات ( فروش املاک، اقامت و تحصیل، فروش بلیط کنسرت، آژانس‏‌های مسافرتی، مراکز ترک اعتیاد و ....) تعلق دارد.

هم‏‌چنین با وجود کاهش میزان آگهی در سال 1399 نسبت به سال قبل در همه‌ی بخش‌ها، تعداد آگهی‏‌ها در حوزه  IT  از رشد 2 برابری برخوردار بوده است.

متن کامل این گزارش را اینجـا ببینید.

۲۷ مهر ۱۳۹۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید