اخبار

تبلیغات تلویزیونی در تسخیر کمپین‌های فروش ویژه

تبلیغات تلویزیونی در تیرماه سال ۹۹ شاهد حضور ۱۵۰ برند بوده است. از این میان، ۲۰ برند حضور فعال‌تری داشته و نزدیک به ۳۸ درصد از تبلیغات را به خود اختصاص داده‌اند. این تبلیغات با مجموع ۶۶ هزار و ۹۴۵ آگهی و از نظر مدت زمان با ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار ۶۴۴ ثانیه در شبکه‌های یک، ۲، ۳، ۴، ۵، خبر، آی‌فیلم و نمایش، پخش شده اند.
تبلیغات تلویزیونی در تسخیر کمپین‌های فروش ویژه

 5 گروه پُرتبلیغ تیرماه

مدتی است که تبلیغات تلویزیونی جان تازه‌ای گرفته و مخاطبان این رسانه شاهد حضور برندهای جدیدی در این عرصه هستند. در این میان برخی از برندها گوی سبقت را ربوده و بیش از دیگران، تبلیغات پخش کرده‌اند. چنین برندهایی جزو گروه‌های: مواد غذایی و نوشیدنی، خرده فروشی، پوشاک، مواد بهداشتی آرایشی و مراقبتی شخصی و خدمات هستند. این 5 گروه محصولی ۸۰ درصد تبلیغات تلویزیونی را به خود اختصاص داده‌اند. از میان این برندها یک برند کفش بیشترین سهم را با ۶% از کل تبلیغات به خود اختصاص داده است. پس از تبلیغات این برند، نام 3 برند دیگر از صنایع غذایی و یک برند تولیدی در تبلیغات تلویزیونی دیده می‌شود.

 

طولانی‌ترین آگهی‌ها

برندهای تولیدی کفش با متوسط ۷۵ ثانیه، بالاترین میانگین مدت زمان هر آگهی را در میان ۲۰ برند پُرتبلیغ تیرماه داشته‌اند.


۱۰ برند پُرتبلیغ خوراکی و نوشیدنی

از میان ۲۰ برندی که سهم قابل توجه‌ای از تبلیغات تلویزیونی را به خود اختصاص داده بودند، ۱۰ برند جزو گروه فرآورده‌های خوراکی و نوشیدنی هستند.  از میان این ۱۰ برند، یک برند با ۱۲% پرچم‌دار بیشترین سهم تعداد تبلیغات تلویزیونی است.  3 برند نیز در این میان، برای بار نخست در تبلیغات  تلویزیونی فرآوردههای غذایی و نوشیدنی در تیرماه دیده شده‌ند. 


کمپین ویژه برای ۲۰ برند پُرتبلیغ

کمپین‌های فروش ویژه و جشنواره‌ها مدتی است حضور فعالی در تبلیغات تلویزیونی دارند. بررسی‌ها نشان می‌هند کمپین‌های فروش ویژه و جشنواره فروش توسط برندهای تولیدی، خوراکی و نوشیدنی و فروشگاه‌های زنجیره‌ی در میان ۲۰ برند برتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این روش تبلیغاتی به آرامی جایگاه مهم‌تری را میان برندها پیدا می‌کنند.

 

منبع: پژوهش بازار و رسانه امروز emrc

۱۷ مهر ۱۳۹۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید