به گزارش دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی تعداد شبکههای ماهوارهای
فارسی زبان در 6 ماه نخست امسال 33 درصد و تعداد آگهیهای پخش شده 21 درصد افزایش یافته
است.
تعداد شبکه های ماهوارهای فارسی زبان فعال در تبلیغات نیز
از اردیبهشت ماه روند افزایشی پیدا کرده و از 70 شبکه در پایان سال 1398 به 100 شبکه
تا پایان تابستان 1399 رسیده است.
این گزارش میافزاید: گروه رسانهای GEM با 26 شبکه، گروه رسانههای پرشیانا
با 19 شبکه و دیگر شبکهها با 60 شبکه فارسیزبان مستقل در زمینه تبلیغات رصد شدهاند
و اگرچه شبکههای گروه رسانهای GEM در سالهای 1398 و 1399 تغییر
چندانی نکرده اما دیگر شبکههای فارسی زبان از نظر تعداد رشد 54 درصدی داشتهاند.
بر همین اساس، در این مدت از مجموع 922 آگهی پایش شده (بدون
احتساب تکرار موارد) 571 آگهی شمارهدار و 351 آگهی بدون شماره اعلامی برای مخاطبان
پخش شده است که از گروه اول 314 آگهی به صورت پیامکی، 114 آگهی تلفنی و 143 آگهی از
طریق شبکههای اجتماعی، راه ارتباطی خود را معرفی کردهاند.
جزئیات گزارش را اینجـا مشاهده نمایید.