اخبار

انگلیس به دنبال ممنوع کردن تبلیغات مواد غذایی بی‌ارزش

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، ممنوعیت تبلیغات شبانه مواد غذایی بی ارزش می‌تواند از اضافه‌وزن و چاقی 160 هزار کودک جلوگیری کند.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، جلوگیری از تبلیغات تلویزیونی مواد غذایی بی‌ارزش می‌تواند به سلامت ده‌ها هزار کودک کمک کند.

بررسی اخیر محققان حاکی از آن است، ممنوعیت تبلیغات شبانه مواد غذایی بی ارزش می‌تواند از اضافه‌وزن و چاقی 160 هزار کودک جلوگیری کند.

دولت انگلیس در ماه ژوئیه گفت درتلاش است تا تصمیم ممنوعیت تبلیغات مواد غذایی بی‌ارزش را اجرایی کند؛ بدین ترتیب ۳.۷ میلیون کودک در انگلیس هر روز  تبلیغات کمتری از فست فود و تنقلات را مشاهده می‌کنند.

کارشناسان باور دارند، کودکان چاق تقریباً پنج برابر بیشتر در معرض مشکلات سلامتی از جمله سرطانها، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.

نتایج یک بررسی آماری حاکی از آن است در طول ۵ سال گذشته شمار مبتلایان به سرطان در انگلیس با بیش از ۲۰ درصد افزایش مواجه بوده و این افزایش صعودی در نتیجه ادامه‌دار بودن روند چاقی در این کشور رخ داد.

منبع: فـارس

۲۵ مهر ۱۳۹۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید