اخبار

اهمیت موشن‌گرافیک در برندسازی لوگو

طراحی لوگو اگر با هوشمندی و خلاقیت همراه باشد، نام شرکت را در ذهن ها ثبت می نماید. در طراحی لوگو از رنگ هایی استفاده می شود که هم زمان با جذابیت بصری، معنا و مفهوم نیز دارند.

بوم رنگی 

رنگ‌ها باید در ببینده تاثیر گذاشته و او را جذب نمایند و حروف و خطوطی که طراحی می شوند باید با زمینه کاری شرکت و برند هم‌خوانی داشته باشد و توجه ببینده را جلب نمایند. لوگوی شرکت به شکلی معرفی کننده آن است و باید به شکلی طراحی شود که در یکبار دیده شدن بتواند زمینه کاری شرکت را تا حدودی معرفی نماید. اما موشن‌گرفی تکمیل کننده هدف لوگو برای برندسازی و معرفی شرکت است.

موشن‌گرافیک به شکلی جذاب و کاربر پسند زمینه کاری یک شرکت را بررسی کرده و آن را برای ببینده در قالب یک داستان بیان می‌کند. موشن‌گرافی بهترین راه جذب مخاطب و مشتری است.

کاربر پسند

برخلاف تبلیغات بنری و تبلیغات متنی، موشن‌گرافی به عنوان تبلیغات ویدیوئی جذابیت دارد. اگر طراحی موشن‌گرافی با خلاقیت و هوشمندی انجام شود ممکن است ببینده را در جای خود میخکوب کند و با قراردادن خود در نقش اول موشن‌گرافی  همزادپنداری کند.

استفاده از رنگ های مرتبط، کنش‌های جذاب و متن‌های صورتی تاثیرگذار به کاربر پسند بودن این روش تبلیغ کمک می‌کند. موشن‌گرافی  به کمک طراحی لوگو آماده و آن را از حالت تصویر به حالت ویدئو تبدیل نموده است. طبیعی است که تاثیر گذاری انواع رسانه‌ها با هم متفاوت است و در میان بیشترین تاثیر گذاری به ویدئو تعلق دارد.

دیده می‌شوید

طراحی لوگو به عنوان نماد شرکت با اهمیت است اما در نگاه اول کمتر دیده می‌شود. اگر موشن‌گرافی در طراحی لوگو استفاده شود، حرکت و کنش لوگو در نگاه اول ببینده را جذب کرده و اگر نکته بارز و شاخصی در آن دیده شود حتما با لبخند رضایت بیننده همراه خواهد بود.

توضیح کامل

موشن‌گرافی  برخلاف دیگر انواع تبلیغات همه آنچه کاربر نیاز به دانستن دارد را در قالب تصاویر نشان می‌دهد. تنها با دیدن می‌تواند همه آنچه را باید، بداند. این روش تبلیغات درباره لوگو نیز درست است. موشن‌گرافی  با حرکت و کنش، دنیای طراحی لوگو را گسترده‌تر، حرکت آن را هدفمندتر و انتقال اطلاعات را بیشتر کرده است.

بقای بیشتر در ذهن

از لحاظ روانشناسی، انیمیشن بیشتر از دیگر انواع رسانه‌ها در خاطر باقی می‌ماند. از آنجا که موشن‌گرافیک شاخه‌ای از انیمیشن‌سازی است باید گفت که این رسانه برای تبلیغات بهترین گزینه است. لوگو نیز به عنوان تصویر با یک بار دیده شدن، کمتر در خاطر باقی می‌ماند، اما حرکت هدفمند و هوشمندانه‌ای که موشن‌گرافیک  به آن می‌دهد، میزان بقای لوگو را در ذهن‌ها افزایش می‌دهد.

نه چندان پرهزینه

برخلاف تبلیغات تلویزیونی و ویدئویی، موشن‌گرافی با کمترین هزینه انجام می‌شود. تصویربرداری از بازیگران، هزینه بسیار بالایی به تولیدکننده و خدمات‌دهنده تحمیل می‌کند اما موشن‌گرافی تنها تصاویر کارتونی است با رنگ‌های جذاب، متن‌های گیرا و اطلاعات کاربردی، بسیار بهتر و موفق‌تر از برخی تبلیغات ویدئویی نتیجه می‌دهد و هزینه کمتری نیز برای تولیدکننده به همراه دارد.

منبـع: ایسنـا

۶ دی ۱۳۹۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید