اخبار

وضعیت آگهـی‌های محیـطی شهر تهران در 6 ماه نخسـت سال 99

گزارش وضعیت 6 ماه نخست سال 99 از وضعیت تابلوهای تبلیغات محیطی شهر تهران منتشر شد.
وضعیت آگهـی‌های محیـطی شهر تهران در 6 ماه نخسـت سال 99

بنا بر این گزارش، تعداد 39 کانون آگهی و تبلیغاتی فعال در تبلیغات محیطی در بازه زمانی 6 ماه نخست سال جاری درخواست مجوز کرده‌اند که 781 مجوز اکران برای کالا و خدمات به نام آن‌ها صادر شده و نزدیک به 4300 تابلوی شهری نیز در گونه‌های مختلف برای اکران طرح‌های مجوزدار به کار گرفته شده‌اند.

این گزارش از میان سازه‌های گوناگون تابلوهای تبلیغاتی شهر تهران به بررسی بیـل‌بورد Bilboard، های‌بُرد Highboard، استرابُرد Straboard  و سی ال بی CLB  می‌پردازد. مجموع این سازه‌ها 1643 تابلو است که  923عدد بیل‌بورد، 480 استرابُرد، 120 سی ال بی و 120 های‌بُرد، هستند.

 پراکندگی تابلوهای تبلیغاتی  در سطح شهر تهران نشان می‌دهد مساحتی برابر با  57 هزار و 220 متر مربع در اختیار این سازه‌هاست و بهترین مناطق پراکندگی نیز از نظر موقعیت استقرار و بازدیدکننده، بزرگراه‌هایی مانند: شهید چمران، شهید همت، شهید حکیم، صدر، شیخ فضل‌اله و مدرس هستند.

 بر همین اساس،برآوردهای انجام شده در بازه مورد بررسی نشان می‌دهند، گردش ریالی و اسمی تبلیغات محیطی شهر تهران بیش از 455 میلیارد ریال است و بیل‌بوردها با 86 درصد از ارزش اسمی تبلیغات، پُرطرف‌دارترین سازه تبلیغات محیطی به شمار می‌روند.

 

 

 

 

یشترین سهم از تبلیغات محیطی با 25 درصد در اختیار فروش کالا و خدمات در اینترنت (اپلیکیشن) و کمترین آن با یک درصد در حوزه پوشاک است. آگهی‌های مربوط به اپلیکیشن، واحدهای صنفی و مواد غذایی به ترتیب با 197، 122 و 103 مورد آن‌ها را جزو  باشگاه 100 تایی‌ها قرار داده است و تنها در آگهی‌های مربوط به اپلیکیشن نیز بیشترین سهم به فیلیمو با 47، همراه اول 24، ایرانسل 21، نماوا 15، آسان پرداخت(آپ) 15، اسنپ 14 و آپارات با 3 مورد، اختصاص دارد.

 

گزارش کامل را اینـجا ببینید

 

۱۵ دی ۱۳۹۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید