اخبار

دستورالعمل صدور مجوز محتوای تبلیغاتی ابلاغ شد

معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسخه نهایی و قطعی دستورالعمل صدور مجوز محتوای تبلیغاتی را پس از 6 ماه اجرای آزمایشی و بازنگری‌‌های مورد نیاز، ابلاغ کرد.
دستورالعمل صدور مجوز محتوای تبلیغاتی ابلاغ شد

دستورالعمل صدور مجوز محتوای تبلیغاتی در راستای مسئولیت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ... در زمینه گسترش فرهنگ عمومی، آئین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت های کانون های آگهی و تبلیغاتی و دیگر سیاست‌ها و ضوابط و مقررات تبلیغاتی کشور تدوین و ابلاغ شده است.

این دستورالعمل با تعریف عناصر و کلیدواژه های مربوط به حوزه محتوای تبلیغاتی و انتشار آن‌ها پرداخته است و با معرفی شرایط لازم برای مجوز محتواهای تبلیغاتی فرآیندهای صدور را حوزه سراسری و استانی دسته‌بندی کرده است.

بر اساس این دستورالعمل، رسانه‌های دیجبتال آن دسته از رسانه‌هایی تعریف شده‌اند که مبتنی بر فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات، تنها به کمک ابزارهای پردازشگر دیجیتال به تبادل یا انتشار محتوا می‌پردازند و تبلیغات فضای مجازی نیز به هر گونه آگهی که در قالب‌های دیداری یا شنیداری از رسانه‌های دیجیتال پخش و منتشر شوند، گفته شده است.

 دستورالعمل صدور مجوز محتوای تبلیغاتی تاکید کرده است برای شفافیت، جلوگیری از تبعیض و اطلاع درخواست‌کنندگان از تقاضاهای در نوبتِ صدور مجوز، فهرست متقاضیان روی سامانه به صورت برخط منتشر و هم چنین تصویر مجوزهای صادر شده نیز در دسترس همگان قرار داده می‌شود .

تنها درگاه‌های رسمی و قانونی صدور مجوز محتواهای تبلیغاتی؛ سامانه الکترونیک کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هستند.

 

۱۵ اسفند ۱۳۹۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید