اخبار

شفافیت اجباری اپلیکیشن‌ها با کاربران

گوگل، بخش ایمنی جدیدی را در فروشگاه اپلیکیشن پلی استور ایجاد می‌کند که به کاربران تلفن هوشمند اندرویدی اجازه می‌دهد، ببینند طراحان برنامه چه اطلاعاتی را درباره آنها جمع‌آوری کرده و به اشتراک می‌گذارند.

گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد طراحان اپلیکیشن اندروید تا 3 ماهه دوم سال ۲۰۲۲ فرصت دارند این اطلاعات را اعلام کنند. کاربران بخش ایمنی را از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ در پلی استور گوگل مشاهده خواهند کرد و علاوه بر این که مشاهده می کنند طراحان برنامه چه اطلاعاتی را درباره آنها جمع آوری می کنند، به اطلاعات حریم خصوصی و امنیتی بیشتری دسترسی پیدا می‌کنند.

اجبار گوگل برای شفافیت طراحان درباره جمع‌آوری اطلاعات کاربران، منعکس کننده تصمیم سال ۲۰۲۰ اپل برای وادار کردن طراحان اپلیکیشن به افشای اطلاعاتی است که درباره کاربران جمع آوری کرده و استفاده می کنند. نسخه ۱۴.۵ iOS که جدیدترین آپدیت نرم افزار موبایل اپل است، شامل ویژگی "شفافیت ردیابی اپلیکیشن" است که کاربران را ملزم می‌کند موافقت یا مخالفت خود را با ردیابی شدن توسط اپلیکیشن‎‌ها برای تبلیغات شخصی‌سازی شده، اعلام کنند. طراحان انتظار دارند درآمدشان را با این تغییرات از دست بدهند زیرا اکثر مصرف کنندگان با جمع آوری اطلاعات شخصی‌شان موافقت نخواهند کرد.

گوگل که به درآمد تبلیغاتی متکی است، رویکرد سنجیده‌تری را در پیش گرفته است. این غول اینترنتی این موضوع را سبک و سنگین کرده که چگونه می‌تواند جمع آوری اطلاعات و ردگیری بین اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل اندروید را به نحوی محدود کند که به اندازه راه‌کار اپل سخت‌گیرانه نباشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بخش ایمنی گوگل پلی به کاربران مواردی مانند رمزنگاری شدن اطلاعات توسط یک اپلیکیشن، دنبال کردن سیاست‌های گوگل برای خانواده و کاربران توسط اپلیکیشن و این که کاربران حق انتخاب در اشتراک‌گذاری اطلاعات را دارند و همچنین این مسأله که در صورت حذف یک برنامه می توانند برای حذف اطلاعات درخواست کنند را اعلام می‌کند.

منبـع: ایسـنا

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید