اخبار

افزایش فروش با نرم افزار CRM

نرم افزارهای CRM یک ابزار کارآمد برای افزایش بهره وری، افزایش فروش و تبدیل فرصت های فروش به مشتری شناخته می‌شوند. مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند بسیار فراتر از مدیریت روابط عمل کند.
نرم افزار CRM کمک می‌کند تا فرآیندهای موجود در کسب و کار  را به راحتی مدیریت کنید اما نباید به این نرم‌افزار تنها به عنوان ابزاری برای بهبود خدمات‌رسانی به مشتریان و تسهیل کارها نگاه کنید. برنامه‌های کاربردی CRM در افزایش فروش، بهره‌وری و دقت پیش‌بینی استفاده می‌شوند.

اگر فرآیندهای کاری در تیم فروش هماهنگ نباشد، زمان و انرژی بالایی هدر می‌رود. بنابراین اشتراک‌گذاری شفاف اطلاعات در تیم فروش باعث می‌شود همه افراد تیم با هماهنگی پیش بروند و خطر اشتباهات ناشی از یکپارچه نبودن اطلاعات کاهش پیدا کند. برای نمونه، اگر رابطان کاری هر کسب و کار 2 بار با یک سرنخ تماس بگیرند و در این میان نفر دوم از تماس فرد اول اطلاع نداشته باشد، آن سازمان یا شرکت نزد مشتری بی‌نظم به نظر می‌رسد.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می‌تواند تمام اطلاعات مربوطه را ذخیره کرده و بین افراد تیم به اشتراک بگذارد. بنابراین همه از وضعیت پیشرفت سرنخ‌ها اطلاع دارند و هیچ کار اضافه ای انجام نمی‌شود. این اولین کاربرد نرم افزار CRM در افزایش فروش شرکت‌ها و سازمان‌ها، صرف نظر از اندازه یا زمینه فعالیت هست.

افزایش فروش با پیگیری

برای افزایش فروش و حفظ روابطتان ، باید دائماً چرخه فروشتان را کنترل کنید.

استفاده از CRM برای نظارت و پیگیری چرخه فروش می‌تواند در رفع هرگونه نقصی در روش‌ها و فعالیت‌ها مفید باشد و هر مرحله از فرآیند فروش می‌تواند توسط نرم افزار CRM نظارت و پایش شود.

کاربرد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان در افزایش فروش به این شکل هست که بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص می شود که کدام فرآیندها به خوبی کار می‌کنند و در کدام موارد نیاز به پیشرفت و بهینه سازی دارید تا با بهبود این قسمت‌ها، افزایش فروش را تجربه کنید.

یک نرم افزار CRM با قیمت مناسب داده‌ها و اطلاعات بسیار ارزشمندی را در مورد تاریخچه، وضعیت و رفتار مشتری در اختیار تیم‌های فروش قرار می دهد. کاربرد CRM در افزایش فروش این است که با بهره‌گیری از این اطلاعات، می‌تواند با ارائه پیشنهادات سفارشی سازی شده به مشتریان بر اساس شناخت از مشتری، میزان فروش را افزایش دهد.

همچنین مشخص می شود کدام گروه‌های مشتری برای شما ارزشمندتر هستند. به طور طبیعی گروه‌های خاصی در پایگاه مشتریان وجود دارند که با هدف قرار دادن این بخش‌ها فروش را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

افزایش فروش با گزارش‌دهی

سهولت در تهیه گزارش می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا از داده‌های جمع آوری شده بیشترین بهره را ببرید و از این ویژگی برای تصمیم‌گیری و اجرای استراتژی‌های موفق استفاده کنید.

نرم افزار CRM با فراهم کردن یک داشبورد و ویژگی‌های اتوماسیون هرگونه نیاز به جمع آوری دستی اطلاعات برای گزارش‌ها را برطرف می‌کند.

اعلانات و هشدارها

مدیریت تمام مراحل و فرایندهای کسب و کار و مطلع بودن از شرایط، بدون کمک گرفتن از نرم افزار CRM به هیچ وجه کار آسانی نیست.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان حاوی یک عملکرد هشدار می باشد که کارکنان را از وقایع یا اقداماتی که نیاز به وقوع دارند یا در شرف وقوع هستند مطلع کند.

کاربرد CRM در افزایش فروش با استفاده از اعلان ها و هشدارها به این صورت است که به عنوان مثال اگر سفارشی ارسال نشده باشد یا یک سرنخ به پیگیری نیاز داشته باشد، نرم افزار CRM تیم را از وجودش مطلع می‌کند.

 ایمیل مارکتینگ و کاربرد CRM

با ارائه پیشنهادات و تبلیغات از طریق ایمیل مارکتینگ، مشتریان بیشتری را برای خرید محصولات یا خدماتتان ترغیب می شوند. حتی اگر مشتری به خدمات یا محصولات به خصوصی که در آن لحظه ارائه می‌شود علاقه‌ای نداشته باشد، این پیشنهادات و تبلیغات باعث می‌شوند که افراد درباره کسب و کار فکر کنند و این در نهایت باعث افزایش فروش کسب و کار می‌شود.

مدیریت وظایف برای رسیدگی به مهم‌ترین مسئولیت‌ها ضروری است. اینکه حساب‌های مشتریان را به طور کارآمدتری مدیریت شودو اجرای بیش فروشی و فروش متقابل را در مورد آنها برای کسب و کار آسان‌تر کند و این باعث افزایش فروش می شود. کاربرد CRM در افزایش فروش به این صورت است که به طور خودکار هر اقدامی را که باید فوراً انجام شود اولویت بندی کرده و در مورد آن به اطلاع می‌دهد تا روابط و گفتگوی با مشتریان به طور موثری حفظ شود و گسترش پیدا کند.

یکپارچه سازی با نرم افزار حسابداری

برای استفاده بیشتر از نرم افزار CRM، سازمان‌ها اغلب CRM را با نرم افزار حسابداری خود ادغام می‌کنند. CRM تاریخچه حساب، مخاطبین اصلی، ارتباطات مشتری و گفتگوهای داخلی حساب را برای نرم افزار حسابداری فراهم می کند. ادغام این داده‌ها نه تنها بینش ارزشمندی در مورد روندهای گذشته می‌دهد، بلکه به افزایش دقت پیش بینی‌های آینده هم کمک می‌کند. کاربرد CRM در افزایش فروش در این مورد این است که با در اختیار داشتن همه حساب‌ها و سابقه آنها در یک مکان از طریق راه حل CRM باعث کاهش زمان جستجو، افزایش بهره‌وری و گسترش کسب و کار می‌شود.

 

منبـع‌: خبرگزاری مهـر

۱۰ خرداد ۱۴۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید