اخبار

5 تکنیک روانشناسی تبلیغات برای برندها

این روزها ساخت تبلیغات نه فقط یک هنر، بلکه یک فرایند پیچیده و مبتنی بر دانش است، بخشی مهم از ساخت تبلیغات را می توان دانش روانشناسی تبلیغات دانست. روانشناسی تبلیغات، مبحثی شیرین و البته گسترده است، اما می توان برای کسب و کارهای کوچک و نوپا، توصیه هایی کوتاه و کاربردی داشت که شاید تبلیغاتی سودآور تر داشته باشند:
شعار برندتان را به شکل دقیق مشخص کنید

در تبلیغات خوب از تکنیک های روانشناختی استفاده می کنند تا مخاطبان را برای خرید محصول فریب دهند. اگر تجارت تبلیغ می کند ، باید از این روش ها نیز استفاده کند. یک راه خوب برای یادگیری نحوه قرار دادن روانشناسی در تبلیغات خود دیدن تکنیک هایی است که شرکت های بزرگ و کوچک دیگر از آنها استفاده کرده اند و سپس می توانید این تکنیک ها را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید، شاید به نظرتان برسد این کار نوعی تقلید تکراری و نخ نماست اما بسیار مهم است که مانند سایر برندهای مطرح بازار، برای خودتان شعاری داشته باشید، در انتخاب شعار خود دقت کنید چون می توانید ماهها و حتی سالهای سال روی آن مانور دهید.

احساسات مثبت ایجاد کنید

یک ترفند روانشناختی مهم برای کسب و کارهای نوپا این است که محصولی را که می خواهید بفروشید در کنار سایر مواردی که مخاطب شما از آن احساس مثبت دریافت می کند ، در یک تبلیغ قرار دهید. با دیدن این موارد با هم ، بیننده ممکن است احساسات مثبت خود را در مورد محصول شما منتقل کند. به این روش «شرطی سازی عاطفی» گفته می شود. به عنوان مثال ، ممکن است یک شرکت خمیردندان آگهی منتشر کند که نشان می دهد افراد خوشحال مسواک می زنند یا شرکتی که سوپ درست می کند ، ممکن است یک تبلیغ را نشان دهد که یک فوتبالیست خوشحال ، سوپ این شرکت را می خورد.

به مخاطبان کودک توجه کنید

مطالعات روانشناختی نشان داده است که کودکان نیاز به تحریک بینایی شدیدتری دارند. به همین دلیل ، تبلیغاتی که برای جذب کودکان بازاریابی می کند باید رنگارنگ تر یا حتی پر سر و صداتر باشد و تصاویر آن سریعتر از جلوی دید مخاطب عبور کند. . مشاغل کوچک نیز می توانند با استفاده از رنگارنگ بودن تبلیغات محصولات کودک و داشتن گرافیک چشم نواز ، از این امر تقلید کنند

خاطره ساز باشید

خاطرات را می توان کمی تغییر داد. برخی از تبلیغ کنندگان با تلاش برای ایجاد تبلیغاتی ، بینندگان را ترغیب می کنند که فکر کنند تجربه مثبتی با یک محصول داشته اند و در نتیجه به خرید مجدد محصول ترغیب می شوند. برای مثال، دیزنی یک سری تبلیغات تلویزیونی با موضوع "جادو را به خاطر بسپار" با تجربه های مثبت دوران کودکی با پارک های دیزنی ارائه داد. شاید شگفت زده شوید اگر بدانید بر اساس یک مطالعه، حتی 90 درصد بینندگانی که هیچ خاطره ای از ملاقات با یک شخصیت جادویی در پارک های دیزنی را نداشتند نیز فکر می کردند ممکن است با چنین شخصیتی در پارک ملاقات کرده باشند و در نتیجه مایل به تکرار این تجربه باشند. اگرچه این یک روش ساده نیست اما می تواند برای کسب وکارهای کوچک بسیار مهم باشد.

استفاده از کلمات مناسب

مطالعات نشان داده است که برخی از واژه ها، از نظر عاطفی بر خوانندگان و بینندگان تأثیر می گذارد و باعث می شود که آنها تمایل به خرید یک محصول داشته باشند. این کلمات شامل عباراتی هستند که معمولا به معنای یک معامله خوب (مانند "10 درصد تخفیف") متمرکزند یا احساس فوریت برای خرید می دهند (مانند "مدت زمان محدود")، عباراتی که هیجان ایجاد می کنند نیز مهمند (مانند "محصول" ما "قوی تر و سریعتر است "). صاحبان مشاغل کوچک می توانند با گنجاندن تعدادی از آنها در تبلیغات چاپی ، تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی از این روش قدیمی اما کاربردی استفاده کنند.

 

منبـع: ام بی ای نیـوز



۲۳ خرداد ۱۴۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید