اخبار

تبلیغات تلویزیونی فروردین و اردیبهشت 1400

بررسی تبلیغات در 9 شبکه تلویزیونی صدا و سیما ( شبکه‌های 1 تا 5 ، خبر، نسیم، نمایش و آی فیلم ) نشان می‌دهد، در فروردین و اردیبهشت 1400بیش از 6 هزار آگهی به مدت 139 دقیقه مربوط به حوزه نوشیدنی‌ها پخش شده است.

تبلیغات سرد و گرم تلویزیون

  تبلیغات نوشیدنیها در 2 رسته سرد و گرم انجام شده است.که دررسته نوشیدنی‌های گرم 10 برند در این بازه زمانی فعالیت داشته‌اند. چای با اختصاص 59درصد از ارزش تعرفه‌ا‌ی گروه نوشیدنی‌ها، 55 درصد از وزن تبلیغاتی GRP در این گروه را بدست آورده است. اما در رسته نوشیدنی‌های سرد برندهای کمتری حضور فعال داشته‌اند. در این رسته 4 برند دو هزار آگهی با زمان حدود 37 هزار ثانیه پخش کرده‌اند. برندهای فعال در این رسته با اختصاص ارزش تعرفه‌ای در حدود 21 هزار میلیارد ریال موفق به کسب بیش از 3,500 واحد GRPs وزن تبلیغاتی شده‌اند.این رسته با اختصاص 29 درصد ارزش تعرفه‌ای کل گروه نوشیدنی‌ها موفق به کسب 32 درصد از وزن تبلیغاتی شده‌اند.

همچنین فعالیت گروه محصولی نوشیدنی‌های سرد در اردیبهشت در مقایسه با فروردین ماه تغییراتی داشته است؛ تعداد آگهی 64 درصد، مدت زمان پخش 24 درصد و ارزش تعرفه‌ای تبلیغات 86 درصد افزایش یافته است. با تغییر حجم فعالیت اردیبهشت در مقایسه با فروردین ماه، وزن تبلیغاتی GRPs کسب شده توسط برندهای فعال نیز بیش از دو برابر شده است. بررسی بیشتر نشان می دهد در این مقایسه وزن تبلیغاتی کسب شده برای هر آگهی در اردیبهشت ماه 31 درصد افزایش داشته است.

ماءالشعیر فعال‌ترین در تبلیغات تلویزیونی

طبق بررسی‌های صورت گرفته ماءالشعیر با 50 درصد بیشترین سهم از ارزش تعرفه‌ای در گروه محصولی نوشیدنی سرد را داشته وبا 35 درصد از آگهی‌ها سهم بالایی از وزن تبلیغاتی نوشیدنی های سرد را به خود اختصاص دهد. در این رسته، محصول آبمیوه با کمترین میزان فعالیت، 10 درصد از تعداد آگهی‌ها و 6 درصد از ارزش تعرفه‌ای را داشته و موفق به کسب 5 درصد از وزن تبلیغاتی شده است.

 این گزارش بخشی از نتایج ارزیابی فعالیتهای تبلیغاتی در تلویزیون است که شرکت emrc به صورت مستمر اجرا می کند. در این بررسی شاخص‌های کمی برای ارزیابی عملکرد پلن‌های تبلیغاتی بر اساس رفتار مخاطبان در تلویزیون ارائه می‌شود. این پژوهش داده‌ها را برای کلیه محصولات و برندها را بررسی کرده و داده‌های آن از ۴ سال گذشته در بانکهای اطلاعاتی emrc موجود است. این شرکت به منظور کمک به بهینه سازی برنامه ریزی تبلیغات تلویزیونی برای گروه هدف مشخص گزارشهای تحلیلی در این خصوص را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

منبـع: ام بـی ای نیوز

۲۰ تیر ۱۴۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید