اخبار

مجموعه مقررات ناظر بر تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور منتشر شد

کمیسیون نظارت، هماهنگی و تشخیص موارد تخلف از آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی، «مجموعه مقررات ناظر بر تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» را تصویب و منتشر کرد.
مجموعه مقررات ناظر بر تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور منتشر شد

به موجب ماده 13 آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور  مصوب 1398/10/08 هیأت وزیران، کمیسیونی متشکل از نمایندگان بانک مرکزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادستانی کل کشور، سازمان صداوسیما، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و نیز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی مسئولیت نظارت، هماهنگی و تشخیص موارد تخلف از آیین‌نامه مذکور را برعهده دارد.

 

«مجموعه مقررات ناظر بر تبلیغات درحوزه پولی و بانکی کشور» برای دو گروه مجزا شامل «سفارش‌گیرندگان و ناشران تبلیغات» و «سفارش‌دهندگان تبلیغات» تفکیک شده است. در این جداول، مفاد «آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» به عنوان مبنا قرار گرفته و با سایر قوانین و مقررات مرتبط با موضوع نیز انطباق لازم به‌عمل آمده است. همچنین الزامات مقرراتی برای «سفارش‌دهندگان» و «سفارش‌گیرندگان و ناشران» تبلیغات نیز مشخص شده است.

 

یادآور می‌شود، براساس بند ت ماده 14 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه، علاوه بر اقدامات نظارتی انتظامی که بر مؤسسه پولی بانکی و اعتباری (سفارش‌دهنده تبلیغات) اعمال می‌شود، تخلف رسانه‌ها (سفارش‌گیرنده و ناشر تبلیغات) از قوانین و مقررات اشاره شده، مستوجب جریمه نقدی تا میزان ده برابر هزینه تبلیغ صورت گرفته است که به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

 

۸ شهریور ۱۴۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید