اخبار

فاصله میان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی

فعالیت گسترده‌ی شبکه‌های اجتماعی دغدغه‌ی تازه‌ای را برای کسب وکارها ایجاد کرده است. دغدغه‌ای که نیاز به برنامه‌ریزی و توجه دقیق‌تر دارد. توجه‌ای که باعث تحقق ارتباطی بهتر با مخاطبان کسب وکارها خواهد شد. اما انتخاب بهترین شبکه‌ی اجتماعی و ایجاد صفحه‌ای در آن معضلی‌ست که این روزها برندها با آن دست به گریبان‌اند و بسیاری از آنها بی توجه به این موضوع مهم اقدام به راه اندازی صفحه‌ای کرده و دستاوردهای منفی را بدست می‌آوردند. برای بررسی باید و نبایدهای حضور کسب وکارها در شبکه‌های اجتماعی گفتگویی را با ابراهیم اسکندری پور دکترای مدیریت رسانه و متخصص رسانه‌های اجتماعی داشته ایم که در ادامه می‌خوانید.
این روزها حضور برندها در فضای مجازی از واجبات حرکت در بازار شده است، اکثر آنها صفحه‌ای را در اینستاگرام و تلگرام راه اندازی و بی توجه به سایر شبکه های اجتماعی در حرکت اند، روند حرکتی چنین برندهایی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اگر برای برندها، شخصیت حقیقی و حقوقی در نظر بگیرید، برای حضورشان در شبکه های اجتماعی نه تنها مشکلی وجود ندارد، بلکه دستاوردهای خوبی نیز به همراه خواهد داشت. چالش مهم در اینجا؛ زمانی پیش می‌آید که برندها با همان شخصیتی که در بیرون از خود نشان می‌دهند، وارد فضای مجازی نمی شوند. چنین روندی مخاطبان برندها را دچار تناقض می‌کند، چون آنها با برند دو شخصیتی روبرو هستند که در بیرون یک چیز می‌گوید و در شبکه‌های اجتماعی چیز دیگر. نکته مهم دیگر عدم تقسیم بندی شبکه های اجتماعی توسط برندهاست. برندها بدون در نظر گرفتن ماهیت متفاوت هر شبکه وارد آن و شروع به فعالیت می‌کنند. برای مثال آن دسته از برندهایی که خدماتشان را به برندهای دیگر ارائه می‌دهند و در اصطلاح B2B عمل کنند، بهتر است وارد لینکدین شوند. چنین برندهایی به نسبت برندهایی که با توده‌ی مخاطبان سروکار و دارند، در لینکدین نتیجه بهتری را بدست خواهند آورد. در مقابل برندهای که با عامه مردم سروکار دارند، از شبکه های دیگر با محتواسازی مناسب می‌توانند، بهره برداری کنند.

 

منبـع: ام بی ای نیوز


۲۳ شهریور ۱۴۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید